Mutemet Birimi

Görev Yetki ve Sorumlulukları

GÖREV TANIMI: Maaş Mutemeti
UNVAN: Memur
BAĞLI OLDUĞU BİRİM: İdari ve Mali İşler Müdürlüğü
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI

Maaşlar: Hükümetin belirlemiş olduğu maaş katsayıları doğrultusunda, gerekli evrakları ekledikten sonra hazırlanan bordro ile ilgili banka şubesinden maaşların ödenmesi.

Nöbet Ücreti: Sağlık ve yardımcı sağlık personelinin bayram ve tatil günü tuttukları nöbetlere karşılık, kullanmadıkları nöbet izinleri için ödenen ücretlerin ilgili banka şubesinden ödenmesinin sağlanması.

Görev Maaşı: Hastane idarecilerine kendi asil görevleri dışında yaptıkları görevlere karşılık maaş ödenmesi.

Döner Sermaye Ek Ödeme: Hastane çalışanlarına hastane idaresinin verdiği kararla o dönem gelirinin yasal kesintilerden sonra % 48 i kadar ek ödeme yapılması..

Terfiler: Kişilerin bulundukları kadroda bir yıllık bekleme sürelerinin doldurmalarından dolayı kazandıkları kademe ilerlemelerinin hastane sicili tarafından hazırlanan terfi onaylarının bordroya dönüştürülüp, kişilerin kartına işlenmesi ve alacak doğduğunda bankaya ödenmesi.

Yolluklar: Yurt içi sürekli ve geçici tayinlerinde kişilerin kadrolarına bağlı olarak belirlenen yevmiye, gün ve otobüs ücretleri baz alınıp hesaplanarak, ilgili banka hesap numarasına aktarılması.

Tedavi Giderleri: Personelin kendi veya bakmakla yükümlü oldukları yakınları için yaptıkları sağlık harcamalarının ödenmesinin sağlanması (güzlük, diş,ortopedi, malz.,tıbbi cihaz gibi)

Giyim Yardımı: Hastane personeline yapılan giyim yardımının, ayniyat saymanınca yapılan liste, onay, karar ve fatura ve personel listesi eşliğinde tahakkuk kesilerek ilgili kuruma ödemesinin sağlanması.

Telefon Giderleri: Hastanenin resmi ve özel telefon görüşme ücretlerinin ödemesinin sağlanması.

Elektrik-Su Ödemesi: Su ve elektrik giderlerinin ödenmesi.

Mutemetlik (Maaş):
Gürgentepe Devlet Hastanesinin genel bütçeden ödeneğinin takip edilmesi (hastane, eczane, telefon gibi harcamalar).

Temel İş ve Sorumluluklar

Hastane bütçesinde yeteri kadar ödenek bulunup bulunmadığını kontrol eder.

Giderlerin kanun, tüzük, kararname ve yönetmeliklere uygun olmasını sağlar.

Bütün işlemlerde maddi hata bulunmamasını sağlar.

Ödeme emrine bağlanması gereken taahhüt ve tahakkuk belgelerinin tamam olmasını sağlar.

Fakülte uygulamaları ile ilgili ek ders çizelgelerini hazırlar ve ödemelerini gerçekleştirir, yazışmalarını öğrenci işleri ve personel birimleri ile eşgüdümlü olarak yürütür.

Akademik ve idari personelin maaş, terfi ve geçim indirimi bordrolarını hazırlar.

Akademik ve idari personelin aile yardımı ve çocuk yardımı bordrolarını hazırlar.

Akademik personele ait ek ders bordrolarını yapar.

Personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görev yollukları ile sürekli görev yollukları için gerekli Dekanlık olurunu aldıktan sonra işlemleri hazırlar ve ödeme emirlerini düzenler.

Akademik ve idari personelin fazla ve yersiz ödemelere ait kişi borcu borç onayı belgelerini düzenler.

Akademik ve idari personelin sosyal güvenlik giderlerinin internet ortamında Sosyal Güvenlik Kurumu Bilgi Sistemine yükler.

Akademik ve İdari Personelin fazla mesaisinin kontrolünü fakülte sekreteri kayıtlı şekilde yapar.

Ön mali kontrol işlemi gerektiren evraklarının hazırlanması takibini yapar.

Üçer aylık dönemlerde serbest bırakılan bütçe ödeneklerin takibini yapar.

Personelin icra, ikraz gibi kesintilere ilişkin hesapları tutar bu kesintiler ile ilgili işleri yapar, sonuçlandırır ve ilgili birimlere iletir.

Personele ait emekli kesenekleri icmal bordrolarını hazırlar ve ilgili birimlere iletir.

Personel giysi yardımı evraklarını hazırlar.

Aylık maaş, özlük hakları ve sosyal hakların takibi ve kontrol işlemleri, her türlü yazışmayı yapar.

Sendika aidatlarının takibi ve ilgili sendikalara postalanmasını yapar.

Bireysel emeklilik ve sigortalıların aylık bildirgelerin verilmesini ve kontrolünü sağlar.
Hastaneden maaş alan personelin maaş bilgilerinin otomasyon sistemine girişini yapar

Kademe ve kıdem terfilerinin takibi, açıktan atanan, nakil gelen ve ilk defa açıktan atanan personelin kısıtlı maaşlarını hazırlar.

Bordro ve banka listesinin hazırlar.

Tahakkuk işlemleri sonunda aylık olarak ek derslerle ilgili her türlü dokümanın arşivlenmesini yapar.

Sayıştay denetçilerince istenen evraklar düzenlenerek gönderilmesi kontrol sonucunda şahıslara çıkarılan borçların tahsilini yapar.

Kurumdan ayrılıp nakil gidenlere maaş nakil formu düzenlenmesini yapar.

İstifa edenlerin borçlandırılması ve borçlarının tahsil edilmesini yapar.

Göreve başlayan personele ait işe giriş bildirgesi, ayrılanlara ayrılış bildirgesi düzenler.

Emekli keseneklerinin Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile uyumlu bir şekilde internet ortamında veri girişini yapar.

Yönetimin görev alanı ile ilgili vereceği diğer görevleri yapar

Yazılan yazıları paraf eder.

Birimi ile ilgili yazıları teslim alır ve tutanakları imzalayarak dosyalar.

Görevini kalite yönetim sistemi politikası, hedefleri ve prosedürlerine uygun olarak yürütür.

Yetkileri

1.Yukarıdabelirtilen Görev Amacı ve Temel İş ve Sorumlulukları gerçekleştirme yetkisine sahip olmak

2.Faaliyetleriningerektirdiği her türlü araç, gereç ve malzemeyi kullanabilmek.

ETİK İLKELER:

TC. Sağlık Bakanlığı Etik Komisyonu Tarafından Hazırlanan Sağlık Meslek Mensupları için Temel Etik İlkeler; Sağlık meslekleri; hekim, diş hekimi, eczacı, hemşire, ebe, optisyen ve 11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'da belirtilen tüm meslekleri kapsamaktadır.

İnsan ve toplum sağlığı ile ilgili olmaları bu mesleklerin ortak özelliğidir. 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin verdiği yetkiye dayanarak Sağlık Meslekleri Kurulu'nun belirlediği etik ilkelerin amacı; Türkiye'de meslek icra yetkisine sahip sağlık meslek mensuplarının meslek icrası sırasında hastalarıyla, toplumla ve meslektaşlarıyla ilişkilerini belirleyen tutum, davranış ve eylem biçimlerini ortaya koymaktır. Etik ilkeler belirlenirken toplumun değer yargıları, ulusal ve uluslararası insan hakları ve etik belgeleri ile meslek örgütlerinin etik çalışmaları göz önünde bulundurulmuştur. Bu ilkelerin, mesleki ve toplumsal gelişimle birlikte değişebilir olduğu dikkatten uzak tutulmamalıdır

GÖREV DAĞILIMINDA ÇATIŞMA YAŞANMASI DURUMUNDA: Kamu görevlileri, çıkar çatışmasında şahsi sorumluluğa sahiptir ve çıkar çatışmasının doğabileceği durumu genellikle şahsen bilen kişiler oldukları için, herhangi bir potansiyel ya da gerçek çıkar çatışması konusunda dikkatli davranır, çıkar çatışmasından kaçınmak için gerekli adımları atar, çıkar çatışmasının farkına varır varmaz durumu üstlerine bildirir ve çıkar çatışması kapsamına giren menfaatlerden kendilerini uzak tutarlar.

 

04 Nisan 2024