Kalite Yönetimi Birimi

Görev Yetki ve Sorumlulukları

BİRİM: Kalite Yönetim Birimi

GÖREV ADI: Kalite Yönetim Direktörü

ÜST AMİRİ: Başhekim (Üst Amir), Başhekim Yardımcısı (Amir)

ASTLARI: Kalite Yönetim Birimi, Kalite Yönetim Çalışanları

GÖREV DEVRİ: İzinli ve raporlu olduğunda Kalite Yönetim Biriminde çalışan görevli diğer kişiye görevini devreder. GÖREV AMACI: Üst yönetimden bölüm çalışanlarına kadar hastanedeki tüm personelin kalite iyileştirme çalışmalarındaki rol ve sorumluluklarının tanımlanması, Kalite yönetim yapılanmasının oluşturulması, kalite iyileştirme çalışmalarının planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonu ve kalitenin sürekli iyileştirilmesinin sağlanmasıdır.

TEMEL İŞ VE SORUMLULUKLAR

1.Hastanemiz tarafından yürütülen sağlıkta kalite sistemini kurma çalışmalarını yürütür ve koordine eder, hasta memnuniyetini temel alan kaliteli hizmetin verilmesi için gerekli şartları sağlar.

2.Kalite Yönetim sistemi için gerekli proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğini sağlar.

3.Hastanede hasta şartlarının bilincinde olunmasının yaygınlaştırılmasını sağlar.

4.
Hastanemizde kalite yönetim sistemi mantığını benimsemek, sağlamak, yürütmek ve devamlılığını sağlamak için gerekli prosedürleri hazırlar.

5.Sağlıkta kalite sistemi denetlemelerinde başkanlık eder, hastanemiz adına kalite faaliyetleri ile ilgili görevleri yürütür, proseslerin oluşturulmasını, uygulanmasını ve sürekliliğinin sağlanmasını koordine eder.

6.Periyodik olarak yapılan toplantılarla, yönetimi çalışmalar hakkında bilgilendirir.

7.Kalite yönetim sistemi ile ilgili doküman prosedür ve talimatların sürekli kullanılır halde olmasını temin eder.

8.Dokümanların güncelliğini ve kontrolünün devamlılığını sağlar.

9.Kalite yönetim sistemi ile ilgili konularda yönetim ve ilgili kişilerle görüş alışverişinde bulunur.

10.Kalite yönetim Sistem çalışmaları ile ilgili eğitim faaliyetlerini koordine eder.

11. Kaliteyönetim Sistemi ile ilgili konularda dış kuruluşlarla irtibatta bulunur.

12.
Kalite yönetim sisteminin performansı ve iyileştirilmesi için ve gözden geçirme toplantılarında esas alınması amacıyla üst yönetime Yönetim Temsilcisi Raporunu her 6 ayda bir sunar.

13. Kaliteyönetim Sisteminin içerisinde bulunan yazışmaları sağlar. İstatistiksel analizler yaptırır ve konu ile ilgili raporlar hazırlatır ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlar.

14.Kalite yönetim Sistemi kapsamında bütün prosedür, talimat ve formların takip ve kontrolünü yapmaya yetkilidir

15.
Hastaneiçerisinde kalibrasyona tabi tutulacak cihazların belirlenmesinde karar verici olmaya yetkilidir.

16.Kalitenin yaşam tarzı olduğunu çalışanlara benimsetilmesini sağlar.

17. Kendiişleri yanında, bu faaliyetleri de yapmaktan sorumludur.

18. Sağlıkta kalite yönetim sistemindeki komitelerin çalışmalarına katılır.

19. Yapılan çalışmaları değerlendirir ve sonuçlar konusunda kurum çalışanlarına bilgi verir.

YETKİLERİ: Sağlık Bakanlığı-Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğü 19.04.2011 Tarih ve 17863 Sayılı Yazı ETİK İLKELER:

TC. Sağlık Bakanlığı Etik Komisyonu Tarafından Hazırlanan Sağlık Meslek Mensupları için Temel Etik İlkeler; Sağlık meslekleri; hekim, diş hekimi, eczacı, hemşire, ebe, optisyen ve 11/4/1928 tarihli ve 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı San'atlarının Tarzı İcrasına Dair Kanun'da belirtilen tüm meslekleri kapsamaktadır.

İnsan ve toplum sağlığı ile ilgili olmaları bu mesleklerin ortak özelliğidir. 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'nin verdiği yetkiye dayanarak Sağlık Meslekleri Kurulu'nun belirlediği etik ilkelerin amacı; Türkiye'de meslek icra yetkisine sahip sağlık meslek mensuplarının meslek icrası sırasında hastalarıyla, toplumla ve meslektaşlarıyla ilişkilerini belirleyen tutum, davranış ve eylem biçimlerini ortaya koymaktır. Etik ilkeler belirlenirken toplumun değer yargıları, ulusal ve uluslararası insan hakları ve etik belgeleri ile meslek örgütlerinin etik çalışmaları göz önünde bulundurulmuştur. Bu ilkelerin, mesleki ve toplumsal gelişimle birlikte değişebilir olduğu dikkatten uzak tutulmamalıdır.

SAĞLIK MESLEK MENSUPLARI İÇİN TEMEL ETİK İLKELER

1.BİREYLERİN VE TOPLUMUN SAĞLIĞINI BİRİNCİ ÖNCELİĞİ SAYA
R

Öncelikle zarar vermeme ilkesine uyar.

Sağlık hizmeti sunarken, aldığı eğitim ve edindiği deneyim ile sahip olduğu bilgi, beceri ve imkânlarının tamamını kullanarak en iyi ve faydalı olacak şekilde planlama ve uygulama yapar.

2.DAİMA EN ÜST DÜZEYDE HİZMET VERMEYE GAYRET EDER
3.HİZMET VERDİĞİ BİREYLERİN KİŞİLİK HAKLARINA VE MAHREMİYETİNE SAYGI GÖSTERİR


Hastanın kendi sağlığı ile ilgili kararı kendisinin vermesi hakkına saygı duyar. Bunun için hastaya, sağlık durumu hakkında, hastanın kültürel, toplumsal ve ruhsal durumuna özen göstererek doğru ve yeterli bilgilendirme yapar.

Hastanın; ırkı, etnik kökeni, kültürü, politik görüşü, dini, inancı, mesleği, sosyal durumu, medeni hali, cinsiyeti, yaş ve sağlık durumu, doğduğu yer, yaşam tarzı, zihinsel ya da fiziksel yeteneği, ekonomik konumu ya da diğer tutumları temelinde ayrımcılık yapmaz.

Mevcut kaynakların dağıtımını; birey, grup veya toplulukların gereksinimlerini dikkate alarak, hakkaniyet, adalet, eşitlik ve tarafsızlık ilkeleri çerçevesinde yapar.

Hastanın sağlık durumu, tanısı, hastalığın seyri ve tedavisi hakkındaki tüm tanımlanabilen bilgiler ile diğer tüm kişisel bilgileri, ölümünden sonra bile gizli tutar. Aynı zamanda, sağlık hizmeti alanların bilgi, beden ve düşünce mahremiyetine saygı gösterir.

4.MESLEĞİNİ MEŞRUİYET VE DÜRÜSTLÜK ÇERÇEVESİNDE UYGULAR

Sağlık hizmetini, almış olduğu eğitim, edindiği bilgi, deneyim ve bilimsel görüşler doğrultusunda sosyokültürel değerleri dikkate alarak yürütür. Bireye ve topluma karşı dürüst davranır, aldatıcı olmaz.

Sağlık hizmet sunumunda; birey ve toplumu, bilimsel araştırma veya eğitim faaliyetleri ile belli bir uygulamayı kişi ya da kuruma yönlendirme yoluyla çıkar aracı olarak kullanmaz.

GÖREV DAĞILIMINDA ÇATIŞMA YAŞANMASI DURUMUNDA: Kamu görevlileri, çıkar çatışmasında şahsi sorumluluğa sahiptir ve çıkar çatışmasının doğabileceği durumu genellikle şahsen bilen kişiler oldukları için, herhangi bir potansiyel ya da gerçek çıkar çatışması konusunda dikkatli davranır, çıkar çatışmasından kaçınmak için gerekli adımları atar, çıkar çatışmasının farkına varır varmaz durumu üstlerine bildirir ve çıkar çatışması kapsamına giren menfaatlerden kendilerini uzak tutarlar.

 

 

04 Nisan 2024