Evde Sağlık Hizmeti Nedir ?
Yaşlı veya yatağa bağımlı, ihtiyacı olan bireylerin muayene, tetkik, tahlil, tedavi, ağız ve diş sağlığı, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının evinde ve aile ortamında sağlanması, bu kişilere ve aile bireylerine sosyal ve psikolojik destek hizmetlerinin bir bütün olarak birlikte verilmesini sağlayan hizmetin bütünüdür.
Kimler Faydalanabilir?
- Kronik hastalığı nedeniyle hastanede sürekli yatarak tedavi olması gereken yürüyemeyen ve yatağa bağımlı hastalar,
- Hastalık ve ameliyat sonrasında tedavisinin evinde sürdürülmesi gereken hastalar,
- Ağır engelli hastalar,
- Terminal dönem palyatif bakım hastaları,
- İleri derecede kas hastaları,
- Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı vb. Solunum sistemi hastaları,
İlk Başvuru Nasıl Yapılır?
Evde sağlık hizmeti için, hasta ya da aile bireyleri tarafından hastanemiz Evde Sağlık Birimine bizzat başvuru yapılabilir veya Evde Sağlık Hizmetleri İletişim Merkezinin 444 38 33 numaralı telefonu aranarak müracaat sözlü olarak yapılır.
Hasta Kabulü ve Muayene Süreci
Çağrı merkezi vasıtasıyla başvuru yapıldıysa çağrı görevlisi personel hizmet talep eden kişi ile görüşme yapar, gerekli bilgileri verir.
İlk görüşmeyi takiben hekim veya hemşire tarafından görüşme yapılır. Hizmet alacak kişinin durumu ve sunulacak hizmet belirlenir.
Bakım hizmeti alacak kişi hekim ve hemşire tarafından evde ziyaret edilir, kişinin bakım ihtiyaçları, ev şartları belirlenir. Hekim tarafından evde bakım hizmeti alacak kişinin varsa tanısını koyup ve tedavisini planlayan diğer hekimler ile bağlantı kurulur, tedavi planı alınır ve son olarak da evde bakım planı ve tedavi planı oluşturulur.
Hastanın tanısını koyup ve tedavisini planlayan diğer hekimler bulunmuyor veya bağlantı kurulamıyorsa hizmet alacak kişinin sağlık durumuna göre sağlık kuruluşunun hekimi tarafından muayene edilerek, tanı ve tedavi planı hazırlanır. Hemşire tarafından da bakım planı hazırlanarak hekimin onayına sunulur varsa gerekli değişiklikler yapılarak uygulanacak bakım planı hazırlanır. Gerektiği durumlarda ilgili uzmanlık alanlarındaki uzman hekimlerle hasta konsültasyonu sağlanır.
Hastanın Nakil Süreci
Nakil talebinde bulunan hastanın nakli kayıtlı olduğu birim tarafından gerçekleştirilir. Kayıtlı olduğu birimde nakil hizmeti verilmiyorsa 0452 225 43 96 numaralı Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezine ulaşılarak yardım talebinde bulunulur.
Hizmetin Sonlandırılması
Evde sağlık hizmeti alan veya almaya devam eden kişinin kendi isteğiyle evde sağlık hizmeti almak istememesi, ilgili hekim tarafından evde sağlık hizmeti ihtiyacının gerek kalmadığı kararının verilmesi ve hastanın vefat (ex) etmesi sonucu hizmet sonlandırılır.
Acil Durumlarda Ne Yapmalı ?
Evde sağlık hizmeti randevu sistemi ile çalışır. Acil sağlık hizmetine gereksinim duyan evde sağlık hastasının 112 Acil Sağlık Hizmetlerine ya da doğrudan Sağlık Kuruluşlarının Acil Servislerine başvurmaları önerilir.